Primena dualnog obrazovanja u Kikindi

Primena dualnog obrazovanja u Kikindi

109
0
Deli
Foto: Čedomir Vujanić

Nastava u odeljenjima smera bravar-zavarivač i operater mašinske obrade u Tehnčikoj školi Kikinda realizuje se po principu dualnog sistema obrazovanja. Današnjim potpisivanjem ugovora između Grada Kikinde, Tehničke škole i predstavnika kompanija u kojima će učenici sticati praktično znanje definisana su prava, obaveze i odgovornosti svih uključenih strana.

Kako je objasnila direktorica Tehničke škole Milanka Halilović učenike odeljenja bravar zavarivač primiće kompanije „Grindex“ i „Šole“ iz Kikinde, kao i „Labinprogres-tps“ iz Novog Kneževca, dok će đaci smera operater mašinske obrade praktično znanje sticati u „Mekaforu“ i „Grindeksu“. – Bravar-zavarivač ulazi u firme u drugom razredu i trenutno imamo 12 učenika. Operater mašinske obrade počinje praksu u firmam već od prvog razreda i mi smo konkurisali za 15 učenika u prvom odeljenju i nadamo se da ćemo toliko i imati – rekla je direktorica.

Kompanija „Šole“ trenutno zapošljava oko 25 varioca i 15 bravara, ali kako je objasnio izvršni direktor Nikola Šokolovački postoji tendencija razvoja firme, te i potreba za ovim profilima. – Nama će ova saradnja sa Tehničkom školom jako značiti. Mi imamo već dugoročniju saradnju sa Tehničkom školom koja se odvoja u nekoj vrsti praksi, e sad sa dualnim obrazovanjem verujem da će se to podići na neki viši nivo i da ćemo mi, Tehnička škola, pa tako i učenici koji budu dolazili, imati velike koristi od svega ovoga – poručio je Šokolovački.

U ime Grada Kikinde ugovore je potpisao gradonačelnik Pavle Markov, koji je istakao da je Kikinda i više nego zainteresovana za sprovođenje dualnog obrazovanja. – Ono što se može primetiti jeste da privreda Kikinde jača, da sve više ima narudžbi, da preduzeća počinju da se šire i da polako ulazimo u određene probleme po pitanju kvalifikovane radne snage. To sada postaje već simptomatično da vlasnici, direktori preduzeća iznose mišljenje da imaju problem da na tržištu ne mogu da pronađu kvalifikovanu radnu snagu, što može da bude kočnica daljeg razvoja prirvede u našem gradu – istakao je Markov.

Dualni model stručnog obrazovanja je sistem edukacije u kojem učenici stručnih škola pohađaju deo nastave redovno u školi, dok ostatak vremena provode na stručnoj praksi koja se odvija u različitim kompanijama.

Nema komentara

Ostavi odgovor

CAPTHA *