UPOK: Projekat ,,Regionalno savetovalište potrošača” predviđa edukaciju trgovaca i mladih

UPOK: Projekat ,,Regionalno savetovalište potrošača” predviđa edukaciju trgovaca i mladih

105
0
Deli

Po sprovedenom konkursu Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija za finansiranje programa od javnog interesa u oblasti zaštite potrošača za 2019. godinu od 13 organizacija izabrano je sedam, a jedna od dve izabranih lokacija za region Vojvodine je i Udruženje potrošača iz Kikinde. U okviru planiranih aktivnosti, predviđene su edukacije trgovaca, mladih, organizaciju takmičenja srednjoškolaca na lokalnom i državnom nivou u poznavanju prava potrošača i još novina koje su predviđene u radu samog savetovališta:

-,, U praksi nam se do sada pokazalo da trgovci imaju dosta problema sa Zakonom o zaštiti potrošača, pripremili smo takmičenje mladih, što lokalno, što državno, u temi poznavanja prava potrošača, ove godine smo imali učešće naših gimnazijalaca povodom Svetskog dana potrošača u Beogradu gde smo zauzeli drugo mesto. Jedna od novina u radu UPOK-a je i novo radno vreme koje se manifestuje kroz pet radnih dana od 09.00-17.00h od ponedeljka do petka, s tim da od 9 do 15 sati primamo telefonske pozive potrošača , a od 15 do 17 sati primamo potrošače u prostorijama Udruženja. Trgovci nam se često javljaju kada su u nedoumici kada potrošač ima prava da vrati robu i kad nema, pa smo zbog poluinformacija prepoznali momenat gde bi kroz edukaciju sa trgovcima oni bili upućeni, jer su često potrošači ti koji misle da imaju mnogo veća prava nego što zaista imaju” – izjavio je Darko Cvijan, ispred UPOK-a.

Do kraja godine očekuje se izmena postojećeg Zakona o zaštiti potrošača, koja u nekim segmentima donosi novine čime će zaštita prava potrošača u praksi dobiti i konkretniju primenu.

Cvijan navodi da se Udruženju često obraćaju potrošači koji su uslovno rečeno žrtve promocija, prezentacija i raznih drugih nagradnih igara sa posebno intrigantnim načinom za razmišljanje na koji način trgovci dolaze do podataka i kontakata starijih potrošača:

-,, Iz statistike vidimo da se radi o targetiranju starijih potrošača, koji neretko ne mogu racionalno da donose odluke. Starija populacija posebno je ranjiva u ovom obliku poslovne prakse i ovom prilikom bismo skrenuli pažnju na sve da se prilikom potpisivanja ugovora vodi računa o uslovima i načinu kupovine i otplate” – dodao je Cvijan.

Nema komentara

Ostavi odgovor

CAPTHA *